Rakastatko tylyä palvelua? Kaipaatko ylenkatsetta? Vai miellyttääkö sinua kenties eniten se, että tarjoilija välttelee katsekontaktia viimeiseen saakka? Siinä tapauksessa trendikäs PMI Bar Pietarissa on ravintola juuri sinun makuusi!
Edellä mainittujen lisäksi tarjolla on tilaukset, jotka tulevat pöytään ihan miten sattuu sekä lasku, jossa maksat myös siitä, mitä et syönyt.
Toisin sanoen kokemus tästä ravintolasta meni pieleen ihan alusta loppuun saakka.
Saapuessamme tekemäämme varausta ei löytynyt varauskirjasta, ja ovinainen saattoi seurueemme yhteen puolityhjän ravintolan pöydistä vienosti huokaillen. Tarjoilija otti tilauksen vastaan. Juuri alkudrinkkien saavuttua saapuivat myös alkuruoat. Ruokajuomaksi tilaamiamme oluita tyrkytettiin alussa moneen otteeseen, mutta jotta saimme ne pöytään ruoan kanssa, ne piti erikseen pyytää. Jälkiruokia varten pyysimme ruokalistat, ja tarjoilija, jolta listat pyysimme, katosi keittiöön ja luimisteli sen jälkeen ravintolasalin sivussa. Pyysimme listat uudemman kerran, jolloin toinen tarjoilija ojensi ne meille lähellä olevalta tiskiltä.
Eräs seurueestamme tilasi kala-annoksen kasvislisukkeilla risoton sijaan allergian vuoksi. Laskussa seisoi komeasti niin täysihintainen risottoannos kuin kasvislisukkeetkin. Kysyimme tarjoilijalta laskutusperusteita. Tarjoilija pyysi toisen tarjoilijan paikalle. Toinen tarjoilija totesi, että voimme saada lautaselta puuttuneen risoton mukaan takeawayna. Ehdotus oli niin absurdi, että se olisi melkein kannattanut hyväksyä; olisihan ollut mahtavaa siirtyä suurkaupungin yöelämään lusikallinen risottoa käsilaukussa. Kuitenkin kieltäydyimme mahdollisuudesta. Sen jälkeen tämä toinen tarjoilija kysyi, josko haluamme keskustella johtajan kanssa. Halusimme. Johtaja - yksi baaritiskillä henganneista naisista - saapui paikalle ja totesi tällaisen laskutuksen olevan "heidän käytäntönsä". Ja se siitä.
Ruoasta täytyy sanoa, että se oli hyvää. Emme tipanneet.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti